- Rengasvertailu
- Nastarenkaat
- Bridgestone Noranza Evo 2
Bridgestone Noranza Evo 2
HotTestitulokset
Muut
Noranza 2 on nykyään Noranza 2 Evo, vanhemmat testit eivät ole evo-renkaalla ajettuja. Noranza 2 ja Evo erot ovat pää-asiassa nastoissa. Evo-mallissa on nykyaikainen kulmikas nasta kun taas vanhassa on perinteinen pyöreä nasta.
Bridegestone Noranza 2 EVO testimenestys
Tuulilasin talvirengastesti 2012
Noranza Evo 2 sijoittui jaetulle 3. sijalle vuoden 2012 Tuulilasi testissä joka julkaistiin numerossa 13/2012. Tulokset olivat hyvin yhteneväisiä TM:n saman vuoden rengastestiin ja rengas sai tutusti vähän moitteita paljaan asfaltin ominaisuuksista. Rengas pärjäsi hyvin jäällä ja lumella mutta vaikka jarrutuspito ja sivuttaispito ovat hyvät niin silti Noranxa jäi tässä kovassa seurassa näissä ominaisuuksissa alle keskiarvon. Mäkikokeen voittaja.
Tekniikan Maailma talvirengastesti 2012
Vuonna 2012 Noranza 2 Evo oli testin keskiluokkaa sijoittuen kuudenneksi. Vaikka renkaan sijoitus testeissä on tippunut hieman se on silti selkeästi huippurengas. Renkaan huono ajettavuus ja velttous asfaltilla vei jonkin verran pisteitä. Tämä vaiva esiintyy enemmän ja vähemmän kaikilla muillakin merkeillä jotka on optimoitu talvikäyttöön. Rengas oli jäällä mukava ja helppo ajettava ja varsinkin pitittäissuuntainen pito sai kehuja. Jos polttoaineenkulutus on tärkeää niin Noranza Evo 2 oli testin taloudellisin rengas eli siinä oli pienin vierinvastus.
Bridgestone tuli Auto Bildin 20/2011 testissä vasta sijalle viisi joka oli hieman yllättävää jos vertaa sijoitusta esim. TM:n testimenestykseen.Lehti kuvasi rengasta keskinkertaiseksi mutta sen jarrutuspitoa lumella ja jällä myös kehuttiin.
Tekniikan maailma talvirengastesti 2011
Bridgestone tuli sijalle kolme tasaisella suorituksella.
Bridgestone Noranza 2 sijoittui TM talvirengastestissä 17/2009 viidenneksi. Renkaan pito arvioitiin markkinoiden parhaimmiston veroiseksi.
Sulan kelin ominaisuudet saivat kautta linjan hieman moitteita mutta kokonaisuudessaan rengas oli lehden mielestä varma valinta pohjoiseen talveen.
Rengas oli jäällä yksi parhaista vaikka pitkittäispito ei ollutkaan aivan parhaimpien tasolla. Bridgestone oli paras rengas lehden ympyrä- ja käsittelykokeessa . Lumella renkaan taso laski suhteellisesti hieman mutta sijoitukset olivat kuitenkin hyvää keskiarvoa. Tämäkään rengas ei pärjännyt kovin hyvin minkäänlaisella asfaltilla, jarrutus märällä testin huonoin ja käsittelykokeessa seitsemäs.
Loppusijoitus testissä oli viides yhdessä Michelinin kanssa.
Käyttäjien arvostelut
Ei ole järkeä sortua kiinalaisiin tai muihin jonkun euron halvempiin, kun hyvään hintaan saa laatutuotteenkin (Suomesta).
Huomattavasti yliohjautuva rengas mutkissa liukkaalla, pyrkii heittämään perää luisuun ilman kaasuakin. Painetta renkaissa nollassa asteessa 2.5/2.7 bar. Pienemmillä paineilla hyvin samanlainen kuin Nokia 7, jotka olivat todella leijuvat ja vetelät. Korkeammilla paineilla tarkka ja napakka ajettava.
Mitään miinus puolta en näistä oikeen osaa sanoa. Voisin vaikka ostaa uudetkin samanlaiset. Varmaan parhaat talvirenkaat mitkä on mulla auton alla olleet.
Ei tarvi kitkaa kun ajaa hiljaisella ja pitävällä nastalla.
Nokian oli äänekäs ja Conti veteli.
Nyt menee hienosti!