Gislaved Nord Frost 100

Hot
Päivitetty
 
4.6 (2)
3149 1 0
Gislaved Nord Frost 100

Perustiedot

Valmistaja
Renkaan malli
Nord Frost 100
Vuosimalli
2013
Valmistusmaa
Saksa

Testitulokset

TM pisteet
8.20
TM kommentti
Suositeltava varauksetta talvikelille
TM numerossa
16/2013

Muut

Ohjehinta
600.00

Gislaved Nord Frost 100 on hyvän NordFrost 5 seuraaja. Tämä saksalainen laaturengas on uudistunut täysin vuodelle 2013 ja sen ominaisuudet on saatu kerralla kuntoon.

 

 

Nord Frost 100 testeissä

Tekniikan Maailma talvirengastesti 2013

TM oli ottanut Gislaved Nord Frost 100 renkaan mukaan testiin joka julkaistiin numerossa 16/2013. Rengas menestyi mainiosti heti ensimmäisellä kerralla sijoittuen kolmanneksi yhdessä Continentalin kanssa.

Renkaasta ei lehdellä ollut oikeastaan mitään suurempaa moitittavaa mutta sen kehuttiin olevan ominaisuuksiltaan harvinaisen tasapainoinen mitä lehti piti huippurenkaan merkkinä. Talvipito oli hyvä mutta jäi hiukan testin kärjestä. Jarrutusmatka oli aivan parhaimmistoa. Renkaan rauhallisuus oli mainittavan hyvä lumella ja jäällä.

TM talvirenkaat 2012

Nord Frost 5:n edellä oli 17/2012 testissä 7-rengasta.  Rengas ei silti ollut missään nimessä huono ja se saikin 3 tähteä ja arvosanan 7,8. Muutama vuosi sitten tämä rengas olisi ollut testivoittaja

Gislaved on urissa vakaa ja märällä kelillä vakaa ja tarkka ajettava. Tämä on mielenkiintoista koska rengasta on moitittu aikaisempina vuosina velttoudesta. Rengas ohjautuu todella tarkasti tiettyyn rajaan asti. Yleisessä talvipidossa Gislaverd hävisi hieman pahimmille kilpailijoilleen. Renkaan vierintävastus oli mittausten mukaan korkea.

 

TM-Rengastesti 17/2009

Gislaved Nord Frost 5 sijoittui TM rengasvertailussa 17/2009 sijalle seitsemän. Rengas paransi pisteitään vuoden takaisesta kokonaisella pisteellä saaden nyt kokonaisarvosanaksi 8,0.
Rengas pärjäsi kaikissa testin osissa tasaisesti mutta ei toisaalta päässyt aivan kärkeen myöskään millään ominaisuudellan.

Renkaan ohjaustunto oli testin mukaan epätarkka mutta silti hallittavuuden lumella ja jäällä kuvailtiin olevan helppoa.

Asfaltilla rengas sai tutut moitteet lievästä velttoudesta.

Tuulilasi rengastesti 2009

Gislaved tuli Tuulilasin talvirengastestissä 13/2009 jaetulle hopealle Pirellin kanssa. Rengasta kuvattiin kaikissa olosuhteissa lievästi aliohjautuvaksi joka koettiin vain positiiviseksi ominaisuudeksi. Lumella rengas pärjäsi tasaisesti ja mäkilähtökokeessa se sijoittui toiseksi.

Lehden mukaan Gislaved pääsi parhaiten oikeuksiinsa kun siirryttiin märälle asfaltille, rengas sijoittui aivan kärkeen märällä. Jarrutus kuivalla oli myös Gislavedin parasta antia, testin toinen sijoitus. Kuten usea muukin rengas Gislavedin ohjattavuutta kuivalla kuvailtiin hieman hitaaksi.

Käyttäjien arvostelut

2 arvostelua
Kokonaispisteet
 
4.6
Pito lumella
 
5.0(2)
Pito jäällä
 
3.5(2)
Pito kuivalla asfaltilla
 
4.0(1)
Äänitaso
 
5.0(2)
Kuluminen
 
4.5(2)
Nastojen kiinnitys
 
5.0(2)
Tärinä
 
5.0(2)
Arviot
Pito lumella
Pito lumella
Pito jäällä
Pito jäällä
Pito kuivalla asfaltilla
Pito kuivalla asfaltilla (ei pakollinen)
Äänitaso
Äänitaso
Kuluminen
Kuluminen (ei pakollinen)
Nastojen kiinnitys
Nastojen kiinnitys (ei pakollinen)
Tärinä
Renkaan pyöreys ja mukavuus (ei pakollinen)
Auton tiedot
Ostaisitko uudelleen
Kommentit
Huippurengas edullisesti
Kokonaispisteet
 
4.7
Pito lumella
 
5.0
Pito jäällä
 
3.0
Pito kuivalla asfaltilla
 
N/A
Äänitaso
 
5.0
Kuluminen
 
5.0
Nastojen kiinnitys
 
5.0
Tärinä
 
5.0
Toimii kaikissa olosuhteissa erittäin luotettavasti ja tasapainoisesti. Renkaan käyttäytyminen on hyvin ennakoitavissa, joten jäisilläkin pinnoilla on helppo ajaa, vaikka rengas ei tällä osa-alueella pärjääkään hakka 8:lle tai 9:lle.
V
Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 0 0
Ajeleehan sitä näilläkin
Kokonaispisteet
 
4.6
Pito lumella
 
5.0
Pito jäällä
 
4.0
Pito kuivalla asfaltilla
 
4.0
Äänitaso
 
5.0
Kuluminen
 
4.0
Nastojen kiinnitys
 
5.0
Tärinä
 
5.0
Ostin renkaat kokeilun vuoksi. Hain parempaa nastarenkaan ajettavuutta kuivalle asfaltille. Edelliset Hakkapeliitta 5:set kun oli hieman konstikkaat siinä mielessä. Kyllä nämä toimiikin paremmin kuivalla mutta yli 100km/h vauhdeissa käytös muuttuu turhan yliohjaavaksi. Esim. ohitukset pitää tehdä pikku lisäskarppauksella jne. Äänitasossa en ole huomannut mitään häiritsevää. Lumella, jäällä ja sohjossa rengas on elementissään. Uusi nasta puree hyvin vaikka voisihan niitä piikkejä olla toki enemmänkin. Oikeastaan toivoo lumisia teitä, niin maukasta on silloin ajella.
K
Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 6 0