- Rengasvertailu
- Nastarenkaat
- Gislaved Nord Frost 100
Gislaved Nord Frost 100
HotTestitulokset
Muut
Gislaved Nord Frost 100 on hyvän NordFrost 5 seuraaja. Tämä saksalainen laaturengas on uudistunut täysin vuodelle 2013 ja sen ominaisuudet on saatu kerralla kuntoon.
Nord Frost 100 testeissä
Tekniikan Maailma talvirengastesti 2013
TM oli ottanut Gislaved Nord Frost 100 renkaan mukaan testiin joka julkaistiin numerossa 16/2013. Rengas menestyi mainiosti heti ensimmäisellä kerralla sijoittuen kolmanneksi yhdessä Continentalin kanssa.
Renkaasta ei lehdellä ollut oikeastaan mitään suurempaa moitittavaa mutta sen kehuttiin olevan ominaisuuksiltaan harvinaisen tasapainoinen mitä lehti piti huippurenkaan merkkinä. Talvipito oli hyvä mutta jäi hiukan testin kärjestä. Jarrutusmatka oli aivan parhaimmistoa. Renkaan rauhallisuus oli mainittavan hyvä lumella ja jäällä.
TM talvirenkaat 2012
Nord Frost 5:n edellä oli 17/2012 testissä 7-rengasta. Rengas ei silti ollut missään nimessä huono ja se saikin 3 tähteä ja arvosanan 7,8. Muutama vuosi sitten tämä rengas olisi ollut testivoittaja
Gislaved on urissa vakaa ja märällä kelillä vakaa ja tarkka ajettava. Tämä on mielenkiintoista koska rengasta on moitittu aikaisempina vuosina velttoudesta. Rengas ohjautuu todella tarkasti tiettyyn rajaan asti. Yleisessä talvipidossa Gislaverd hävisi hieman pahimmille kilpailijoilleen. Renkaan vierintävastus oli mittausten mukaan korkea.
TM-Rengastesti 17/2009
Gislaved Nord Frost 5 sijoittui TM rengasvertailussa 17/2009 sijalle seitsemän. Rengas paransi pisteitään vuoden takaisesta kokonaisella pisteellä saaden nyt kokonaisarvosanaksi 8,0.
Rengas pärjäsi kaikissa testin osissa tasaisesti mutta ei toisaalta päässyt aivan kärkeen myöskään millään ominaisuudellan.
Renkaan ohjaustunto oli testin mukaan epätarkka mutta silti hallittavuuden lumella ja jäällä kuvailtiin olevan helppoa.
Asfaltilla rengas sai tutut moitteet lievästä velttoudesta.
Tuulilasi rengastesti 2009
Gislaved tuli Tuulilasin talvirengastestissä 13/2009 jaetulle hopealle Pirellin kanssa. Rengasta kuvattiin kaikissa olosuhteissa lievästi aliohjautuvaksi joka koettiin vain positiiviseksi ominaisuudeksi. Lumella rengas pärjäsi tasaisesti ja mäkilähtökokeessa se sijoittui toiseksi.
Lehden mukaan Gislaved pääsi parhaiten oikeuksiinsa kun siirryttiin märälle asfaltille, rengas sijoittui aivan kärkeen märällä. Jarrutus kuivalla oli myös Gislavedin parasta antia, testin toinen sijoitus. Kuten usea muukin rengas Gislavedin ohjattavuutta kuivalla kuvailtiin hieman hitaaksi.