- Rengasvertailu
- Nastarenkaat
- Pirelli Ice Zero
Pirelli Ice Zero
HotTestitulokset
Muut
Pirelli Ice Zero nastarengas.
Renkaan ominaisuuksia:
- Multi-link, uudenlainen elastinen materiaali jonka pitäisi toimia hyvin kaikilla pinnoilla.
- Tuplanasta DualStud tekniikka joka lähes kaksinkertaistaa nastan pitopinnan alustaa vasten. Nastat ovat volframisekoitteista terästä.
Pirelli Ice Zero on uudistunut kaudelle 2013 ja uudistukset ovat tomineet. Rengas on saavuttanut erittäin hyviä sijoituksia testeissä.
Hanki Pirelli Ice Zero tästä. Myös laskutus ja osamaksu.
Pirelli Ice Zero testeissä
Tekniikan Maailma talvirenkaat 2015
Pirelli Ice Zero oli numeron 17/2015 vertailussa sijalla 5. Rengas oli keskinkertaisen hyvä lähes kaikissa osioissa. Lehti arvioi renkaan olevan yksi parhaista nastarenkaasta märälle asfaltille kuvaten sen olevan jämäkkä ja hyväpitoinen nopeissa väistöissä.Pirellin jääpito oli erinomainen mutta vaikka rengas on lumellakin hyvä se jää kärkirenkaista hieman lumi-ominaisuuksissa.Renkaan vierintävastus on keskitasoa mutta nastamelu melko kuuluvaa.
Tekniikan Maailma talvirengastesti 2013
Pirelli Ice Zero tuli hopealle 16/2013 numerossa olleessa testissä. Se hävisi voittajalle eli Nokian Hakkapeliitta 8 vain 0,1 pistettä. Rengas on pärjännyt aikaisemminkin hyvin mutta nyt sitä voidaan kutsua syystäkin kestomenestyjäksi.
Lehden mukaan renkaassa on saatu myös kuivan kelin toiminta hyvin tasapainon ja kun sen jääpitoa ja ominaisuuksia voi verrata pisteiden valossa täysin Nokian 8 renkaaseen on Pirelli ehkä jopa hiukan sopivampi yleisrengas kun jäälle viritetty Nokian 8. Pirelli oli lehden mukaan hyvä tai erinomainen lähes kaikessa , ainoastaan regasmelu ei ollut parhaimpien tasolla.
Tuulilasin talvirengastesti 2013
Pirelli oli 12/2013 ilmestyneen Tuulilasi-lehden nastarengastestin kärkipäässä. Se jakoi kolmannen sijan yhdessä Continentalin ja Michelinin kanssa. Rengas oli lehden mukaan todella hyvä jäällä jarrutettaessa ja lumella keskitasoa. Heikoin ominaisuus Pirellillä oli sen pitkähkö jarrutusmatka kuivalla asfaltilla. Rengasmelun osalta lehti sai samansuuntaiset tulokset kuin Tekniikan Maailma, rengas oli testin toiseksi meluisin.
TM rengastesti 2012 - talvirenkaat
Pirelli Sijoittui TM:n testissä 17/2012 sijalle 7. Sitä kuvailtiin melko keskinkertaiseksi ilman vakavia puutteita mutta samalla myös ilman mitään huipputason ominaisuuksia.
Pirelli Winter Carvin Edge ominaisuudet TM 17/2012:
+ Vakaa ajettava
+ Hyvä ohjattavuus kuivalla tiellä
+ Hyvä pito lumella
+ Reagoi ohjaukseen tarkasti
- Pito irtoaa terävästi
- Puutteellinen pito märällä
- Kuuluva melu
- Suuri vierinvastus
Auto Bild talvirengastesti 2011
Pirelli voitti testin ja jäi samalla viimeiseksi. Lehti kertoi numerossa 20/2011 että Renkaasta irtoavat nastat erittäin nopeasti käytössä. Lehti oli ollut yhteydessä valmistajaan ja heidän mukaansa asia on tiedostettu. Pirelli oli vastannut Auto Bildille että he ovat käyttäneet liian pieniä nastoja jotka eivä pysy kunnolla kiinni. Pirelli on ilmoitttanut että viikosta 11/2011 lähtien nastat on korvattu uusilla joitten pitäisi pysyä paremmin kiinni.
Pirelli Winter Carving Edge sijoittui TM talvirengastestissä 17/2009 nastarenkaiden joukossa kolmanneksi tasapistein Continental ContiWinterViking 2 -renkaan kanssa.
Lehti yllättyi renkaan hyvästä pidosta jäällä ja lumella.
Kuivalla renkaan kerrottiin olevan keskitasoa. Käsiteltävyys ja tunnokkkuus oli lehden mukaan hyvällä tasolla.
Pirelli Winter Carving Edge sijoittui TM talvirengastestissä 17/2009 nastarenkaiden joukossa kolmanneksi tasapistein Continental ContiWinterViking 2 -renkaan kanssa.
Lehti yllättyi renkaan hyvästä pidosta jäällä ja lumella.
Kuivalla renkaan kerrottiin olevan keskitasoa. Käsiteltävyys ja tunnokkkuus oli lehden mukaan hyvällä tasolla.
Pirellin ajo-ominaisuuksia kehuttiin testissä tasaisiksi ja ajaminen näillä renkailla on lehden mukaan helppoa kaikissa olosuhteissa ja varsinkin jäällä. Lumella rengas oli testin ykkönen kaikissa muissa osissa paitsi mäkilähdössä. Märällä asfaltilla rengas jäi keskimäärin hiukan puolenvälin alapuolelle ja loskaliirto-ominaisuudet olivat testin huonoimmat. Sijoitus testissä kakkoseksi heti Nokian Hakkapeliitta 7:n jälkeen. Myös Gislaved NordFrost 5 rankattiin testissä hopealle mutta se sai muutaman kymmenyksen vähemmän pisteitä kuin Pirelli.
Käyttäjien arvostelut
Nastat näyttivät olevan kaikki tallella, mutta nastaulkonema tai tässä tapauksessa nastasisänemä vaikuttaisi olevan syynä huonoon pitoon. Nastaa ei juuri kumipinnan yläpuolella ole vaan ovat sekä etu- että takarenkaissa "imeytyneet" renkaan sisään.
Ei jatkoon.