Pirelli Ice Zero

Hot
Päivitetty
 
3.9 (4)
5768 1 0
Pirelli Ice Zero

Perustiedot

Valmistaja
Renkaan malli
Winter Ice Zero
Vuosimalli
2013
Valmistusmaa
Saksa

Testitulokset

TM pisteet
8.50
Tuulilasin pisteet
8.50
TM kommentti
Hyvä pito jäällä.Ajettavuus talvella.
Tuulilasi kommentti
Hyvä jäällä jarutettaessa.Heikko kuivan asfaltin jarrutuksissa.
TM numerossa
17/2015
Tuulilasi numerossa
12/2013

Muut

Ohjehinta
550.00

Pirelli Ice Zero nastarengas.

Renkaan ominaisuuksia:

  • Multi-link, uudenlainen elastinen materiaali jonka pitäisi toimia hyvin kaikilla pinnoilla.
  • Tuplanasta DualStud tekniikka joka lähes kaksinkertaistaa nastan pitopinnan alustaa vasten. Nastat ovat volframisekoitteista terästä.
Rengas on suunniteltu pohjoismaisiin olosuhteisiin ja sen kehityksessä on painotettu monipuolisuutta ja turvallisuutta.

Pirelli Ice Zero on uudistunut kaudelle 2013 ja uudistukset ovat tomineet. Rengas on saavuttanut erittäin hyviä sijoituksia testeissä.

 

Hanki Pirelli Ice Zero tästä. Myös laskutus ja osamaksu. 

Pirelli Ice Zero testeissä

Tekniikan Maailma talvirenkaat 2015

Pirelli Ice Zero oli numeron 17/2015 vertailussa sijalla 5. Rengas oli keskinkertaisen hyvä lähes kaikissa osioissa. Lehti arvioi renkaan olevan yksi parhaista nastarenkaasta märälle asfaltille kuvaten sen olevan jämäkkä ja hyväpitoinen nopeissa väistöissä.Pirellin jääpito oli erinomainen mutta vaikka rengas on lumellakin hyvä se jää kärkirenkaista hieman lumi-ominaisuuksissa.Renkaan vierintävastus on keskitasoa mutta nastamelu melko kuuluvaa.

Tekniikan Maailma talvirengastesti 2013

Pirelli Ice Zero tuli hopealle 16/2013 numerossa olleessa testissä. Se hävisi voittajalle eli Nokian Hakkapeliitta 8 vain 0,1 pistettä. Rengas on pärjännyt aikaisemminkin hyvin mutta nyt sitä voidaan kutsua syystäkin kestomenestyjäksi.

Lehden mukaan renkaassa on saatu myös kuivan kelin toiminta hyvin tasapainon ja kun sen jääpitoa ja ominaisuuksia voi verrata pisteiden valossa täysin Nokian 8 renkaaseen on Pirelli ehkä jopa hiukan sopivampi yleisrengas kun jäälle viritetty Nokian 8. Pirelli oli lehden mukaan hyvä tai erinomainen lähes kaikessa , ainoastaan regasmelu ei ollut parhaimpien tasolla.

 


 

Tuulilasin talvirengastesti 2013

Pirelli oli 12/2013 ilmestyneen Tuulilasi-lehden nastarengastestin kärkipäässä. Se jakoi kolmannen sijan yhdessä Continentalin ja Michelinin kanssa. Rengas oli lehden mukaan todella hyvä jäällä jarrutettaessa ja lumella keskitasoa. Heikoin ominaisuus Pirellillä oli sen pitkähkö jarrutusmatka kuivalla asfaltilla. Rengasmelun osalta lehti sai samansuuntaiset tulokset kuin Tekniikan Maailma, rengas oli testin toiseksi meluisin.


 

TM rengastesti 2012 - talvirenkaat

Pirelli Sijoittui TM:n testissä 17/2012 sijalle 7. Sitä kuvailtiin melko keskinkertaiseksi ilman vakavia puutteita mutta samalla myös ilman mitään huipputason ominaisuuksia.

Pirelli Winter Carvin Edge ominaisuudet TM 17/2012:

+ Vakaa ajettava

+ Hyvä ohjattavuus kuivalla tiellä

+ Hyvä pito lumella

+ Reagoi ohjaukseen tarkasti

- Pito irtoaa terävästi

- Puutteellinen pito märällä

- Kuuluva melu

- Suuri vierinvastus

Auto Bild talvirengastesti 2011

Pirelli voitti testin ja jäi samalla viimeiseksi. Lehti kertoi numerossa 20/2011 että Renkaasta irtoavat nastat erittäin nopeasti käytössä. Lehti oli ollut yhteydessä valmistajaan ja heidän mukaansa asia on tiedostettu. Pirelli oli vastannut Auto Bildille että he ovat käyttäneet liian pieniä nastoja jotka eivä pysy kunnolla kiinni. Pirelli on ilmoitttanut että viikosta 11/2011 lähtien nastat on korvattu uusilla joitten pitäisi pysyä paremmin kiinni.

TM-Rengastesti 17/2011

Pirelli Winter Carving Edge sijoittui TM talvirengastestissä 17/2009 nastarenkaiden joukossa kolmanneksi tasapistein Continental ContiWinterViking 2 -renkaan kanssa.
Lehti yllättyi renkaan hyvästä pidosta jäällä ja lumella.
Kuivalla renkaan kerrottiin olevan keskitasoa. Käsiteltävyys ja tunnokkkuus oli lehden mukaan hyvällä tasolla.

TM-Rengastesti 17/2009

Pirelli Winter Carving Edge sijoittui TM talvirengastestissä 17/2009 nastarenkaiden joukossa kolmanneksi tasapistein Continental ContiWinterViking 2 -renkaan kanssa.
Lehti yllättyi renkaan hyvästä pidosta jäällä ja lumella.
Kuivalla renkaan kerrottiin olevan keskitasoa. Käsiteltävyys ja tunnokkkuus oli lehden mukaan hyvällä tasolla.

Tuulilasi rengastesti 13/2009

Pirellin ajo-ominaisuuksia kehuttiin testissä tasaisiksi ja ajaminen näillä renkailla on lehden mukaan helppoa kaikissa olosuhteissa ja varsinkin jäällä. Lumella rengas oli testin ykkönen  kaikissa muissa osissa paitsi mäkilähdössä. Märällä asfaltilla rengas jäi keskimäärin hiukan puolenvälin alapuolelle ja loskaliirto-ominaisuudet olivat testin huonoimmat. Sijoitus testissä kakkoseksi heti Nokian Hakkapeliitta 7:n jälkeen. Myös Gislaved NordFrost 5 rankattiin testissä hopealle mutta se sai muutaman kymmenyksen vähemmän pisteitä kuin Pirelli.

Käyttäjien arvostelut

4 arvostelua
Kokonaispisteet
 
3.9
Pito lumella
 
4.5(4)
Pito jäällä
 
3.3(4)
Pito kuivalla asfaltilla
 
4.0(4)
Äänitaso
 
2.8(4)
Kuluminen
 
4.0(3)
Nastojen kiinnitys
 
4.0(3)
Tärinä
 
4.5(4)
Arviot
Pito lumella
Pito lumella
Pito jäällä
Pito jäällä
Pito kuivalla asfaltilla
Pito kuivalla asfaltilla (ei pakollinen)
Äänitaso
Äänitaso
Kuluminen
Kuluminen (ei pakollinen)
Nastojen kiinnitys
Nastojen kiinnitys (ei pakollinen)
Tärinä
Renkaan pyöreys ja mukavuus (ei pakollinen)
Auton tiedot
Ostaisitko uudelleen
Kommentit
Nastaulkonema?
Kokonaispisteet
 
3.9
Pito lumella
 
4.0
Pito jäällä
 
1.0
Pito kuivalla asfaltilla
 
4.0
Äänitaso
 
3.0
Kuluminen
 
5.0
Nastojen kiinnitys
 
5.0
Tärinä
 
5.0
Ajoin renkaat n.1000km asfaltilla sisään rauhallisesti jotta nastat asettuisivat. Muutamat tuhannet kilometrit jäällä ja lumella renkaat toimivat ison bemarin alla mallikkaasti mutta sitten n.4tkm jälkeen pito jäällä yksinkertaisesti romahti. Ei tahdo enää kääntyä edes kaupunkinopeuksissa jäisellä tiellä, saatikka lähteä liikennevaloista liikkeelle kunnolla.
Nastat näyttivät olevan kaikki tallella, mutta nastaulkonema tai tässä tapauksessa nastasisänemä vaikuttaisi olevan syynä huonoon pitoon. Nastaa ei juuri kumipinnan yläpuolella ole vaan ovat sekä etu- että takarenkaissa "imeytyneet" renkaan sisään.
Ei jatkoon.
D
Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 0 0
Sivuluisu
Kokonaispisteet
 
2.7
Pito lumella
 
4.0
Pito jäällä
 
2.0
Pito kuivalla asfaltilla
 
4.0
Äänitaso
 
2.0
Kuluminen
 
2.0
Nastojen kiinnitys
 
2.0
Tärinä
 
3.0
Nastat pyöristyneet päistään, kynsinasta,. Sivuttaispito jäällä olematon.
T
Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 0 0
pidellä ite zero
Kokonaispisteet
 
4.4
Pito lumella
 
5.0
Pito jäällä
 
5.0
Pito kuivalla asfaltilla
 
4.0
Äänitaso
 
3.0
Kuluminen
 
N/A
Nastojen kiinnitys
 
N/A
Tärinä
 
5.0
Edullinen valinta rengastettiin perusteella. Hakka8 oli tätä ennen ja ainoastaan melu hiukan nousi. Pito ihan loistavaa Pirellissä
J
Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 6 1
suosittelen
Kokonaispisteet
 
4.6
Pito lumella
 
5.0
Pito jäällä
 
5.0
Pito kuivalla asfaltilla
 
4.0
Äänitaso
 
3.0
Kuluminen
 
5.0
Nastojen kiinnitys
 
5.0
Tärinä
 
5.0
Ei tartte ennää mutkiin hilientää. Älytön pito lähes joka säällä. Nastat kaikki vielä tallessa, vaikka koittanu melkee joka mutkassa peräluisussa mennä. Ei vaa meinaa tehot näille renkaille riittää. Ainut miinus äänekkyyestä (jäisellä tiellä yli 120 vauhissa), joka ei kyllä itseä ainakkaa haittaa kun muut ominaisuudet on tosi hyvät.
G
Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 17 3