- Rengasvertailu
- Kesärenkaat
- Michelin Energy Saver / Energysaver +
Michelin Energy Saver / Energysaver +
FeaturedHotTestitulokset
Muut
Energy Saver on nykyään yleensä myynnissä plus-mallina joka ilmenee renkaan mallin perässä olevasta + merkistä. Rengas on jo iäkäs mutta valmistaja on kehittäyt sitä aktiivisesti ja joka vuosi on löytynyt jotain uutta lisättävää.
Energy Saver testit ja vertailut
Auto Bild kesärengastesti 2013
Auto Bild oli ottanut testiin joka oli numerossa 6/2013 EnergySaver + renkaan ja se oli lopputuloksissa toisena heti Dunlopin jälkeen. Lehden mukaan rengas on todella tasapainoinen ja polttoainetta säästävä kesärengas. Sen käsiteltävyys oli hyvä kaikilla keleilä ja myös mukavuus sai hyvän arvosanan. Renkaasta mainittiin myös saksalaisten kovasti arvostama erittäin hyvä kulutuskestävyys. Korkea hinta oli ainoa mainittava miinuspuoli. Rengas on parantanut humattavasti ainakin Auto Bild-asteikolla koska edellisessä testissä se oli vasta sijalla 9. Tosin kyseessä oli silloin vanha ei plus malli.
Tekniikan Maailma Kesärenkaat 2011 numerossa 6/2011
Michelin Energy Saver oli testin mukaan lievä pettymys. Märkäpito oli taas asia josta rengas sai paljon sanomista. Toisaalta vierintävastus oli tänäkin vuonna alhaisella tasolla.
Tuulilasin Kesärenkaat numerossa 4/2010
Michelin päätyi Tuulilasin 4/2010 rengastestissä viidenneksi.Vaikka rengas oli ykkönen jarrutuksessa kuivalla ja polttoaineen kulutuksessa sen märän kelin ominaisuudet eivät yltäneet testin parhaimmiston tasalle. Tämä sama suuntaus on ollut myös muissa testeissä ja voi sanoa että Energy saver on erinomainen rengas kuivalla kelillä mutta märällä on oltava varovaisempi.
Auto Bild kesärengastesti 2010
Energy Saver sijoittui Auto Bildin testissä 6/2010 sijalle 9. Tällä kertaa Energy Saver ei pärjännyt vierintävastuksessa aivan testin parhaalle Goodyear Efficient Grip - renkaalle mutta silti rengas pyöri testin mukaan erittäin kevyesti. Lehti kuvasi renkaan käsiteltävyyttä kuivalla vakuuttavaksi. Miinuksena mainittiin muidenkin testien huomioima pitkä jarrutusmatka märällä pinnalla ja vain keskinkertainen mukavuus.
Tekniikan Maailma kesärenkaat 2009
TM-kesärengastestissä 5/2009 todetaan että Michelin Energy saver on erinomainen rengas. Renkaan kerrotaan olevan rauhallinen ja varma ajettava. Ohjaustuntuma on testin mukaan pehmeä.
Renkaassa on poikkeuksellisen matala vierintävastus joka osaltaan vaikuttaa merkittävästi auton polttoaineenkulutukseen.
Ainoat asiat joista lehti huomautti testissä olivat renkaan keskinkertaiset vesiliirto- ominaisuudet.
Tämä sama rengas sai TM-vertailussa 5/2008 arvosanan 8.2
Auto Bild testissä 6/2009 renkaan ajo-ominaisuuksien sanotaan olevan tasapainoiset kuivalla tiellä. Rengas lunastaa lupauksensa ja vierintävastus on tässäkin testissä erinomainen.
Heikkouksina mainitaan pitkä jarrutusmatka märällä ja voimakkaasti aliohjautuva ajokäytös.
Käyttäjien arvostelut
Mutta jos polttoaineen kulutusta vain miettii niin rengas on oiva vaihtoehto.
mistähän saanut tuon Energy Saver nimen. ei ainakaan polttoainetaloudesta.
Viimeiset Misukat mulla. Vaidoin nuo X-Ice:t 8mm pinnolla Nokiaan. parasta mitä tänä talvena olen tehnyt!
50 tkm ilman ongelmia ja pintaa olisi vielä, mutta "Safety first" - syksyn vesikeleille uudet lamellit. Isäntä opetti aikoinaan, että renkaissa ja öljyissä ei kannata säästää.
Paha sanoa paljonko naftaa on säästynyt, kun en ole cee'dillä muilla ajanut.
Vihreä teko ajaa yksillä renkailla pitkään ja polttoainetta säästäen.
Huonoillakin renkailla toki pärjäisi, kun sovittaa ajotavan niiden mukaan.
Oli tosi hiljainen uutena, melutaso kuitenkin kasvoi rajusti renkaan hieman kuluttua. Loppua kohti tuntui kuluminen entisestään nopeutuvan. Kuivan kelin pito tuntui tasaisen hyvältä alusta loppuun asti, mukavuustekijät tosin pakottivat hylkäämään nämä renkaat ennen aikojaan.
Fordin keskikulutus laski ajotietokoneen mukaan noin 0,6 l satasella.
Pehmeän varmaa menoa kelissä kuin kelissä.
Kulumis kestävyys näyttäisi olevan hyvä.
Suosittelen.