- Rengasvertailu
- Nastarenkaat
- Continental ContiWinterViking 2
Continental ContiWinterViking 2
HotTestitulokset
Muut
TM Rengastesti 17/2009
Continental ContiWinterViking 2 tuli TM-testissä 17/2009 niukasti toiseksi häviten Nokian Hakkapeliitta 7 -renkaalle 0,1 pistetttä.
Lehti päätyi tulokseen että Continental on asfaltti,- ja kuivan kelin ominaisuuksia parantaakseen joutunut leikkaamaan aivan parhaimman terän talvisista jää- ja lumi ominaisuuksista.
Renkaan kehuttiin käyttäytyvän loogisesti kaikilla keleillä ja olevan helppo ajettava.
Rengas on lehden mukaan ehdottomasti yksi parhaista saatavilla olevista nastarenkaista.
Tuulilasi rengastesti 13/2009
Continental tuli neljänneksi Tuulilasin talvirengasvertailussa 13/2009. Rengasta kehuttiin tasaiseksi kaikissa olosuhteissa. Lumella ja jäällä Continental ei hätyytellyt aivan kärkipaikkoja mutta sen hyvät ominaisuudet märällä ja kuivalla asfaltilla takasivat sille hyvän sijoituksen loppuarvioinnissa.
Käsittelykokeessa kuivalla asfaltilla se sai nastarenkaalle harvinaista tunnustusta tarkasta ja nopeasta ohjattavuudesta.
Auto Bild rengastesti 21/2009
Continental voitti Auto Bildin vertailun numerossa 21/2009 melko selvällä erolla seuraavaksi sijoittuneeseen renkaaseen. Renkaan suoritusta kuvattiin vaikuttavaksi ja parhaimmillaan rengas oli lehden mukaan lumella ja jäällä kuten talvirenkaan pitäisikin olla. Poketen muista testissä olleista nastarenkaista Conti sai keskitason arviot myös kuivan kelin ominaisuuksista.
Esimerkkinä vertaus Nokian Hakkapeliitta 7 -nastarenkaaseen:
JARRUTUS | Continental | Nokian | |
Jää | 20 | 16 | |
Lumi | 18 | 14 | |
Märkä | 8 | 6 | |
Kuiva | 5 | 4 | |
AJETTAVUUS | |||
Jää | 20 | 16 | |
Lumi | 20 | 14 | |
Märkä | 7 | 7 | |
Vesiliirto | 5 | 3 | |
Väistö | 6 | 7 | |
Mukavuus | 3 | 5 | |
Vierintävastus | 4 | 6 | |
Yhteensä | 116 p | 98 p |
Käyttäjien arvostelut
Renkaat ovat kovat kuin mitkä, lamellit ei erotu toisistaan sormilla vetämällä. Nastoja puuttui 2. talven n. 10 kpl, lähinnä vetävistä pyöristä.
En suosittele kenellekään joka haluaa varmaa pitoa ja luottaa renkaisiinsa.
Muuten meluttomat ja hyvä piellä, kun ei lunta eikä jäätä. (melkein kuin kesärengas, josta syystä huono talvirengas).
Voi olla että sattui maanantaikappaleet, mutta on turha lähteä leikkimään hengellään, kun renkaat kuitenkin on ne tärkeimmät auton tiellä pitäjät.
Ei missään tapauksessa huono ostos.
Ohjautuu aika tarkasti, mutta pienellä viiveellä. Polanteet ottaa heikommin kuin edelliset kitkat.
Äänimaailma yllättävän vieno, ei ulise tai ääntele juurikaan. Oikea vaihtoehtó kitkoille myös rengasäänten osalta.
Vierintävastus ei ollut yhtä hyvä kuin edellisillä michelinin kumeilla.
Pito parempi kuin kitkoissa, varsinkin parempi kuin puoleenväliin ajetuissa kitkoissa. Ajotuntuma hyvä, kelpaa myös maantieajoon pitkille reissuille. Mielestäni hyvä rengas, tasapainoinen kokonaisuus ainakin näin vähän ajettuina.
en äänen kuulee vain jarruttaessa ja k
iihdyttäessä. kulumisesta en tiedä vielä mitään, kun oon ajanu vasta 500 km (kaikki nastat vielä tallella=) tosihyvä rengas vaihtoehto kitkarenkaiden hiljaisuutta kaipaaville nasta versiona.
Autoni on Peugeot 406 GW Diesel ja kilometrejä kertyy 35-40 000 /vuosi. Kilometreistä 2/3 on matka-ajoa.
Renkaissa oli kauden ajan tasainen paine 2.4…2.5 ja ne kuluivat tasaisesti. Aurauskulmat oli tarkistettu kesällä, jolloin ostin Conti Premium 2 kesärenkaat (ne ovat jo kolmas sarja eli ovat toimineet mainiosti autossani).
Reklamoin renkaista myyjäliikkeeseen, joka suhtautui ja otti reklamaation vastaan erittäin asiallisesti. Rengasliike otti vastaan koko rengassarjan näyttääkseen niitä Continentalin edustajalle. Jätin yhteystietoni rengasliikkeeseen ja pyysin edustajaa olemaan yhteydessä suoraa minuun.
Noudin renkaat takaisin säilytykseen kesäkuussa ja jäin odottamaan yhteydenottoa. Rengasliikkeen edustajan mukaan Continentalin edustaja oli katselmoinut renkaat ja luvannut palata asiaan. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan sain useamman yhteyskerran jälkeen henkilön paikanpäälle. Lopputulema oli nöyryyttävä: ajo-ohjeita jo 21 vuoden ajan rauhallisesti autoilleelle diesel-kuskille.
Maahantuoja ei tullut asiassa vastaan kohtuullisesta kompromissiehdotuksesta huolimatta saatikka ollut pahoillaan renkaiden epänormaalista nastakadosta tai surkeasta reklamaationkäsittelynopeudestaan.
Aiemmat talvirenkaani (viimeiset kolme sarjaa Nokia Hakkapeliittaa, sitä ennen Gislaved ja muita merkkejä) eivät ole koko renkaan elinkaaren aikana tiputtaneet nastoja kuin murto-osan verrattuna Continental-talvirenkaisiin.
Ne ajat ovat kaukana 80-luvulla, jolloin kaasukenkä oli nuoruuden innosta ja typerästä teinimeiningistä raskautettu… Laadukkaiden autonrenkaiden tulee kestää autolla ajamista.
Todella pettynyt - HARKITKAA VAKAVISSANNE, JOS HALUATTE ENEMMÄN KUIN YHDEN KAUDEN TALVIRENKAITA!