
22.10.2011
Auto Bild talvirengastesti 2011
Auto Bildin testissä 20/2011 Nastarenkaista voittajaksi ylsi Continental ContiIceContact kuten myös TM:n talvirengastestissä 2011. Toiselle sijalle pääsi Michelin X-Ice North joka taas oli vasta viides TM-testissä . Muutenkin tuloksissa oli huomattavia eroja näitten lehtien välillä. Mutta molemmissa testeissä oli pää-asiassa löydetty samansuuntaiset ominaisuukset.Osaltaan nämä isohkot erot selittyvät painotuksilla mutta eivät kokonaan.
Auto Bildin testin suurin yllätys oli Pirelli Winter Carving Edge renkaan jääminen viimeiseksi vaikka rengas sai parhaat pisteet. Tämä johtuu siitä että lehti piti renkaan nastojen kiinnitystä kelvottomana. Lehden mukaan Pirelli oli myöntänyt ongelman ja parannusta pitäsi olla tulossa tai jo tullut. Tämä ei tietysti poista sitä tosiasiaa että renkaan ostaja voi olla todella tyytymätön jos nastat ovat irtoilleet jo tammikuussa.
Nykyään niin tärkeän vierintävastuksen eli kulutuksen paras oli Nokian Hakkapeliitta R kitkarengas jonka jälkeen melko lailla samoilla pisteillä bensaa säästivät Bridegestone, Pirelli ja Continental. Pihein nastarengas oli Michelin X-Ice North XIN2 tasapisteissä Nokian Hakkapeliitta 7 kanssa.
Kitkarenkaissa AutoBild testin viimeinen oli Michelin X-Ice joka toisaalta voitti Tekniikan Maailman talvirengastestin 2011. Eli jonkun verran testeissä on vielä muuttujia joita edes painotukset eivät selitä.
2011 Talvirengastestin lopputulokset:
Nastarenkaat:
1 | Continental ContiIceContact | 110 |
2 | Michelin X-Ice North XIN2 | 109 |
3 | Nokian Hakkapeliitta 7 | 108 |
4 | Goodyear UltraGrip Extreme | 102 |
5 | Bridgestone Noranza 2 | 95 |
6 | Pirelli Winter Carving Edge | 111 |
Paras kitkarengas oli Auto Bildin mukaan Continental ja toiseksi tuli pienellä erolla Goodyear joka oli viime vuonna ykkönen.
Kitkarenkaat:
1 | Continental ContiVikingContact 5 | 105 |
2 | Goodyear Ultra Grip Ice+ | 102 |
3 | Nokian Hakkapeliitta R | 99 |
4 | Pirelli Icecontrol Winter | 96 |
5 | Bridgestone Blizzak Nordic | 94 |
6 | Michelin X-Ice | 88 |